Wake up, Els!

23/07/2016 - Algemeen

Sinds de invoer van de Brusselse voetgangerszone en het circulatieplan zijn al verschillende ingrepen gebeurd om de verplaatsingen in het centrum te vereenvoudigen. Toch tenminste voor de auto's, in het nadeel van de fietsers. Wil jij ook een betere mobiliteit in de Vijhoek? Toon het via de hashtag #WakeUpEls en vermeld @elsampe.

Het is tijd om wakker te worden

Obstakels op de fietspaden, fietsers die moeten wijken voor de auto's in de Asstraat, parking langs de Adolphe Max-laan die een gevaar vormt voor fietsers: het zijn maar enkele van de wijzigingen die de Stad Brussel aanbracht zonder rekening te houden met de fietsers. En ook de voorstellen van de fietsersverenigingen konden op geen gehoor rekenen.

Omdat een circulatieplan meer omvat dan het faciliteren van de verplaatsingen met de wagen,

Omdat het stimuleren van verplaatsingen met de fiets iedereen ten goede komt,

Omdat de fietsers het moe zijn om te wachten op concrete maatregelen die niet komen:

Wake Up, Els!

Doe mee!

Fietsers zijn met veel in Brussel en ze willen gehoord worden! Toon met de hashtag #WakeUpEls aan de schepen van mobiliteit Els Ampe dat ook jij een betere mobiliteit in de Vijhoek wil:

Doe mee en post een foto met het logo op Facebook of Twitter #WakeUpEls

  1. Download het logo in de kleur van jouw keuze
  2. Voeg het logo toe aan een foto van jou op de fiets, jij in het midden van files, jij die zich met moeite een weg kan banen op het fietspad, .... Kortom, laat je fantasie de vrije loop!
  3. Deel je foto op Facebook of Twitter met de hashtag #WakeUpEls en vermeld @elsampe

Download de logo's: in blauw - groen - rood - geel - zwart

Doe mee met het sjabloon in het straatbeeld #WakeUpEls

  1. Print het sjabloon en knip de zwarte zones uit
  2. Breng (krijt)verf aan via het sjabloon op plaatsen in de Vijfhoek waarvan je vindt dat er meer rekening met fietsers zou gehouden moeten worden en neem een foto van je werk.
  3. Deel je foto op Facebook of Twitter met de hashtag #WakeUpEls

Download het sjabloon.