Fietsen in Brussel: waar problemen aankaarten?

28/03/2016 - - Brussels Gewest

Hoe meld je een probleem?

Enkele tips om de aanpak van je probleem te versnellen:

  • Details: geef een duidelijke beschrijving van de plaats en voeg indien mogelijk een foto toe.
  • Informeer ons door ons in kopie te plaatsen:
  • Afhankelijk van het probleem kan je nagaan of de locatie een gewestweg betreft: lijst met gewestwegen

Een put, slechte wegmarkeringen, hoge borduren en andere constructiefouten

Alle gebreken (markeringen, putten, verzakkingen, verlichting, ...) aan de openbare weg, dus ook op het wegdek en het voetpad, kan je rechtstreeks melden aan de Brusselse overheden via www.fixmystreet.irisnet.be.

Of, je kan ook de gelijknamige App downloaden.

Netheid

Afgevallen bladeren, modder of glas die je fietspad of de openbare weg onberijdbaar maken?

Hiervoor contacteer je de dienst Netheid van de gemeente en Net Brussel (0800 981 81) indien het een gewestweg betreft.

Werven

Stel je vast dat er geen veilige voorziening of omleiding voor fietsers is waar een werf is, dan kan je dit melden via coordimail@gob.brussels of  plaintes.dcc@sprb.brussels.

Conflicten met bestuurders van het openbaar vervoer

Vul het online klachtenformulier in of stuur een mail.

Klachten over geparkeerde auto's op het fietspad?

Merk je als fietser in de Brussel stad geparkeerde auto's op het fietspad of andere inbreuken op het fietspad, dan kan je ook daarvan melding doen bij de fietsbrigade van Brussel stad: Info@polbru.be ter attentie van TRA/Bikers ( fietsbrigade dienst verkeer).

Let wel dit is enkel voor fietspaden op het grondgebied Brussel stad. 

Iets anders te melden?

Dan kan je contact opnemen met: