Bike to Work en OPPO bekronen de strafste fietsfoto’s op International Bike to Work Day

25/05/2021 - Algemeen

Woonwerk fietsers in het zonnetje

Fietsen zit in de lift, zeker 18 procent van het woon-werkverkeer gebeurt op de tweewieler. Op 21 mei, International Bike to Work Day, zetten Bike to Work en OPPO de woon-werk fietsers in de spotlight. Van 3 tot 18 mei kon iedereen de mooiste fietsfoto’s op weg naar het werk insturen tijdens de Bike to Work OPPO Photo Competition. En daar zaten ondanks de regen toch heel wat zonnige plaatjes tussen.

 

Ook thuiswerkers

Omdat er nog veel mensen vooral thuis werken werd de wedstrijd ook opengezet voor het brede fietspubliek. Mensen werden zo aangespoord om voor of na hun (thuis)werkdag op de fiets te springen en de wereld te ontdekken vanaf het zadel. Deelnemers portretteerden de schoonheid van het landschap of de stad, en deelden hun mooiste, grappigste of gekste fietsfoto’s. Een jury selecteerde de drie strafste foto’s uit de inzendingen. Fietsen is bewegen. Daarom bekroonden we vooral de straffe foto’s waar je dat belevingsaspect van het fietsen voelt.", aldus de jury. Alle drie winnaars ontvangen een OPPO Find X3 Neo smartphone.

 

"We zagen onmiddellijk een goeie match om samen met Bike to Work en de Fietsersbond deze fotowedstrijd op poten te zetten", vertelt Dirk Pauwels, Country Director OPPO België en Luxemburg AED. “Samen willen we mensen aanmoedigen om op de fiets te springen en hen inspireren om zich van hun meest creatieve kant te tonen.”

Over Bike to Work

Bike to Work, het grootste fiets motivatie- programma in ons land, is een initiatief van de Fietsersbond. Meer dan 28.000 werknemers doen er aan mee. Via de website kunnen ze hun dagelijkse rit naar het werk makkelijk registreren, meedoen aan leuke uitdagingen om prijzen te winnen en collega’s vinden om mee samen te fietsen. Ook is er een app waarmee je fietsroutes kunt uitstippelen. Bovendien kunnen werknemers en werkgevers de tool gebruiken om de fietsvergoedingen gemakkelijk te berekenen.

 

Over OPPO

OPPO is een wereldwijd toonaangevend merk voor smartphones en slimme apparaten. Sinds de lancering van OPPO’s eerste mobiele telefoon in 2008, is het bedrijf onophoudelijk op zoek naar het perfecte evenwicht tussen innovatieve technologie en design. Vandaag biedt OPPO een breed gamma slimme apparaten aan, met de baanbrekende Find- en Reno-smartphones voorop.

OPPO is actief in meer dan 40 landen en regio’s, met 6 onderzoeksinstituten en 5 R&D-centra wereldwijd, en een International Design Center in Londen. Meer dan 40.000 medewerkers zetten zich in om OPPO-gebruikers over de hele wereld de beste gebruikservaring te bieden.